Darjah : 6H
Bilangan Pelajar : 6
Tarikh : 18/10/2011
Hari : Selasa
Masa : 8:30a.m. - 9:00a.m. Tajuk : Masa dan Waktu
Sub topik : Mari Kenal Hari
Objektif : Di akhir pelajaran ini, murid Tahun 1 dapat menamakan hari dalam seminggu dengan betul.
Kognitif
· Menamakan hari dalam seminggu mengikut urutan yang betul.
· Menyebut hari sebelum dan hari selepas.
Psikomotor
· Mengisi jawapan yang betul dalam latihan.
· Berbincang dan membentangkan hasil kerja kumpulan masing-masing
Afektif
· Saling menghormati dan bertolak ansur semasa perbincangan.
· Melahirkan perasaan menghargai masa.
· Menghargai pendapat rakan.
Pengalaman sedia ada :
- Murid-murid pernah menggunakan nama hari dalam kehidupan mereka seperti menyebut hari nama masing-masing pada sebelah atas kiri buku kerja.
Persediaan Guru :
- kertas mahjong
- kalendar
- kad imbasan
- lembaran kerja dan kad-kad nama hari
Nilai Murni : Penglibatan aktif, bekerjasama, disiplin, menghargai masa
Bahagian | Aktiviti | Isi Pembelajaran | Pengelolaan | Catatan |
Set induksi ( 3 minit ) |
| Kertas mahjong menunjukkan puisi yang bertajuk: Sabtu. 1. Guru bertanyakan pelajar tentang nama hari dalam seminggu. 2. Pelajar digalakkan untuk menerangkan sebab hari Sabtu merupakan hari yang terbaik. hari rehat sekolah seminggu, boleh melancong dengan keluarga, tidak ada kerja rumah. | Kelas Guru menyediakan kertas mahjong puisi yang berkaitan dengan nama hari dalam seminggu. | Lampiran 1 Soaljawab berdasar kertas mahjong puisi. BBM: -kertas mahjong |
沒有留言:
張貼留言